Eesti Teadusagentuur otsib virtuaalreaalsuse loojat

Lugupeetud pakkuja,

Sihtasutus Eesti Teadusagentuuri algatus Research in Estonia (www.researchinestonia.eu) kutsub Teid esitama pakkumust välissihtrühmale suunatud Eesti teaduse võimekust ja tippsaavutusi tutvustava ingliskeelse virtuaalreaalsuse (edaspidi VR) väljatöötamiseks. VR peab ühilduma tehniliselt ja kontseptuaalselt EAS’i poolt loodud    V R Estonia VR-platvormiga, olema hõlpsalt kasutatav ja atraktiivne.

Töö planeeritav teostamise aeg on aprilli keskpaigast juuli keskpaigani. Kui lepingu sõlmimine võtab kauem aega, pikeneb selle võrra ka töö valmimise tähtaeg.

 

 Eesmärk ja sihtrühm

VR video on mõeldud toetama Eesti kui teaduspõhise ja innovaatilise riigi mainet ning peab kandma endas sõnumit sellest, et Eesti on tugev teadusriik, mis on alustalaks globaalsete probleemide lahendamisel. Eesmärgiks on näidata, et Eesti teadlastel on tipptasemel know-how (kogemus) ning nad arendavad või rakendavad nutikad lahendusi.

VR sihtrühmaks on rahvusvahelised avaliku sektori otsuste tegijad, ametnikud, ettevõtete juhid, investorid ning rahvusvaheline meedia ja laiem avalikkus. Sihtrühmas on isikuid, keda eelkõige huvitab sõnumi ja visuaalse poole arusaadavus. Nende aeg VR kogemiseks on limiteeritud ning suure tõenäosusega on neil piiratud teadmised Eesti teadusest ja teadusmaastikkust. Pakutava VR kogemuse loomisel tuleb arvestada sihtrühma eripäradega.

Kokkuvõtlikult peab VR:

1) presenteerima seda, kuidas Eesti teadusel on lahendusi globaalsetele probleemidele,
2) tooma näiteid teadussaavutustest ja nende rakendustest,
3) võimalusel kasutama näiteid, mis toovad teadus+ettevõtlus potentsiaali/fookuse (samuti) plaanile.

 

Tehniline kirjeldus

  1. Soovime tellida 360° VR-videot, millele on vajadusel lisatud 2D ja 3D graafilisi elemente, mänguelemente.
  2. Interaktiivne filmi ja immersive -multimeedia sisu (2D või 3D 360° videod).
  3. Koodek: GoPro CineForm YUV 10-bit (Quality 4 või kõrgem) või ProRes 422 või kõrgem.
  4. Audio: Uncompressed, 48 KHz, 24 bit.
  5. VR peab olema ehitatud kõrgekvaliteetsetel 360° videotel automaatse liikumisega ja ettemääratud punktide vahel teleporteerumisega, täiendatud graafiliste ja audio elementidega, mis näevad välja realistlikud ning tekitavad tugevat kohaloleku tunnet.
  6. VR lahendus ei eelda mingisugust füüsilist liikumist, kuid asukohtade vahetamine ja interaktiivsus peab toimuma VR lahenduse sees. Lahenduse teostamisel peaks arvestama, et põhiefekt ja sõnum jõuaks kohale minimaalse vaatamisajaga (video maksimaalne kestus 2 minutit).
  7. Video peab olema filmitud kaadrisagedusega minimaalselt 29.97 või kõrgem, resolutsiooniga 8192×4096 või kõrgem (8K) ja seda peab saama pakkida väiksemaks, et seda oleks võimalik näidata madalama kvaliteediga seadmetes.
  8. Video peab olema tarbitav Facebooki ja Youtube 360° platvormidel ja ka ilma VR prillideta ning olema kergesti jagatav. Oluline statistiline teave ja numbrid peavad olema lisatud graafiliste elementidena, mis peavad olema kergesti muudetavad ka hiljem, pärast esialgse toote valmimist (nt olukorras, kus statistiline teave on vananenud ja seda on vaja uuendada).
  9. Kasutaja virtuaalne liikumine erinevate teemade vahel toimub pilgu fokuseerimisel või ilma VR prillideta puutetundliku ekraani või hiire abil.
  10. Filmimise puhul tuleb arvestada 360° kaamera poolt tekitatud pildi moonutuste, ebastabiilsuse, ja muude negatiivsete efektide (nt ebameeldivust tekitav ajaline viivitus) parandamisega. Lahenduse kasutamisel peab tekkima turvaline ja hea kasutajakogemus, VR peab kasutajale tunduma realistlik, meeldiv ja positiivne. Video visuaalne ja tehniline teostus ei tohi kasutajates tekitada soovimatuid füsioloogilisi reaktsioone, nt iiveldust, peapööritust, tasakaalukaotust.

 

Loovlahenduse põhimõtted

  1. VR peab oma emotsioonilt olema julge, hoogne ja positiivne. VR on kuni 2 minutit pikk.
  2. VR kogemusklipi väljatöötamisel tuleb lähtuda VR-platvormi V R Estonia kesksest stilistilisest ja sisulisest tervikust ning ühtlasi Eesti riigi brändi olemusest ning stiilieripäradest. V R Estonia platvormiga on võimalik tutvuda http://vrestonia.ee. Eesti riigi brändi detailsed väärtused, CVI ja sõnumid on kättesaadavad teenuste keskkonnas https://brand.estonia.ee/.
  3. VR klipp tuleb luua inglise keeles. Pakkuja tagab lahenduse keelelise korrektsuse ja arusaadavuse, räägitava teksti puhul on eelistatud native speaker.
  4. Loovlahenduse arendamisel peab arvestama asjaoluga, et pildi osa, audio osa ja kasutatud numbreid või muid andmeid peaks olema võimalik eraldada, et oleks võimalik nende muutmine või uuendamine. Sealjuures peab arvestama, et väikese kirjasuurusega rohkete tekstide näitamine VR keskkonnas ei ole soovitatav.
  5. Lõplikud stsenaariumid arendatakse teostamise protsessis koostöös tellijaga, võttes aluseks pakkuja esitatud kontseptsiooni.
  6. Töövõtja loovutab tellijale VR varalised õigused.

 

Nõuded pakkuja kogemusele

Pakkuja on varem:

1) teinud vähemalt ühe 8K-kvaliteedis 360-kraadist virtuaalreaalset interaktiivset klipi ja
2) loonud kommunikatsioonilahenduse Eesti teadusasutusele või teadust edendavale asutusele või loonud audiovisuaalse lahenduse, mis kannab Eesti brändi väärtusi.

 

Nõuded pakkumusele ja pakkumuse dokumendid:

  1. Pakkumus peab olema esitatud hiljemalt esmaspäeval 1. aprillil 2019 Research in Estonia turundusjuhile: Liis Livin, Liis.Livin@etag.ee, +372 55527 605.
  2. Pakkumus peab sisaldama järgmisi dokumente või andmeid:

2.1. Pakkumuse eeldatav maksumus, mis sisaldab kõiki kulutusi (sh autoriõigus, personalitöötasu, transport, majutus jms), mis on vajalikud teenuse nõuetekohaseks ja kvaliteetseks osutamiseks;

2.2. Esmane VR video kontseptsioon ühes detailse videostsenaariumi kirjeldusega, rakendatuna VRis, koos visuaalidega. Pakkumus peab kajastama, kuidas kavatseb pakkuja interaktiivses virtuaalreaalses klipis kasutada VR Estonia keskseid loov- ja kontseptuaalseid elemente;

2.3. Kirjeldus tööprotsessi juhtimisest ja ajakavast, mis on koostatud arvestusega, et tööd peavad olema teostatud ja üle antud hiljemalt 17. juuniks 2019;

2.4. Viide varasemalt teostatud töö(de)le, mis tõendab pakkuja kogemusele seatud nõuete täitmist.

  1. Pakkumus peab olema jõus vähemalt 60 päeva alates pakkumuse esitamise tähtpäevast.
  2. Hanke eeldatav maksumus on kuni 15000€ koos käibemaksuga.

 

Menetlus ja hindamine

  1. Tellija avab kõik tähtajaks esitatud pakkumused ning hindab nende vastavust hankes kehtestatud nõuetele ja tunnistab nõuetele vastavad pakkumused vastavaks. Tellijal on õigus anda pakkujale võimalus mittesisuliste puuduste kõrvaldamiseks, tagades seejuures kõikide pakkujate võrdse kohtlemise.
  2. Tellija hindab pakkujate vastavust kogemusele esitatud nõuetele ning kvalifitseerib nõuetele vastavad pakkujad.
  3. Tellijal on õigus pidada pakkujatega läbirääkimisi pakkumuse (kontseptsiooni) sisu ja maksumuse üle.
  4. Tellija hindab vastavaks tunnistatud pakkumusi ja valib välja eduka pakkumuse. Valiku kriteeriumiteks on parim hinna ja kvaliteedi suhe osakaaludega hind 40% ja kontseptsioon 60%.

4.1. Pakkumuse hinna eest saab maksimaalsed punktid madalaima hinnaga pakkumus, ülejäänud saavad proportsionaalselt vähem punkte.

4.2. Kontseptsiooni kriteeriumis hinnatakse pakkuja esitatud kontseptsiooni sobivust ja atraktiivsust– maksimaalsed punktid saab kavand, mis sobib VR eesmärgi täitmiseks. Kontseptsiooni sobivust ja atraktiivsust hindab komisjon.

  1. Tööd valitakse teostama pakkuja, kes saab hindamise tulemusena kõrgeima punktide kogusumma.
  2. Tellija jätab endale õiguse kõigi pakkumuste tagasilükkamiseks kui kõik nõuetele vastavad pakkumused ületavad eelarvet, kontseptsioonid ei vasta nõuetele või kui hanke aluseks olnud olulised tingimused muutuvad sel määral, et VR tellimine osutub mittevajalikuks või võimatuks.

 

Video tellitakse SA Eesti Teadusagentuuri algatuse Research in Estonia poolt Euroopa Liidu Regionaalarengu Fondi toel.