Seitsmes miks.ee suvekool toimus 17.- 18. augustil 2020 Noorus Spa Hotellis (L.Koidula 19d, Narva-Jõesuu).
Seekordse suvekooli fookuses on õppimine avatud õppekeskkondades. Need on kohad väljaspool kooli, kus õppimine toimub inforikkas keskkonnas ja on avatud paljudele mõjutustele. Selleks võivad olla erinevad teaduskeskused ja muuseumid ning muud haridusprogramme pakkuvad asutused aga ka virtuaalsed ruumid vms.
Miks?
Avatud õppekeskkonnas on õppijate kaasamine, nende iseseisvuse toetamine ning täpsed juhised teadmiste omandamisel väga olulised. Õppimine algab huvi äratamisest ning varasemate kogemuste meenutamisest. Selged eesmärgid ja hea ettevalmistus aitavad ka võõras keskkonnas paremini keskenduda. (Kogemusõpe avatud õppekeskkonnas. I.Timoštšuk)
Suvekooli toimumist rahastatakse Euroopa regionaalarengufondi TeaMe+ tegevustest.
Toimunud suvekoolide ettekanded
2020 oli suvekooli fookuses õppimine avatud õppekeskkondades. Päevakava saad alla laadida siit.
Teemadeks oli kogemusõpe ja teaduse populariseerimise meetodid, sh need, mida kasutatakse koolide ja kooliväliste partnerite koostöös. Toimus palju praktilisi töötubasid, sest õppimine on eelkõige sotsiaalne tegevus. Tutvustati TeaMe+ programmi raames valminud materjale.
Ettekanded
Teaduskommunikatsiooni eesmärgid ja kuidas nendeni jõuda – Aare Baumer (SA Tallinna Tehnika ja teaduskeskus), Arko Olesk (Tallinna Ülikool) ja Terje Tuisk (Eesti Teaduste Akadeemia) VIDEO
Kuidas teadusteemadega meedia tähelepanu saada? – Priit Rajalo (ERR) VIDEO
Koolide ja kooliväliste partnerite koostöövormide tutvustus– Eva Pruusapuu ja Liis Proos
Koostöövormid TÜ Teaduskooli näitel – Riin Tamm (Tartu Ülikooli teaduskool) VIDEO
Kogemusõpe avatud õppekeskkonnas – Inge Timoštšuk (Tallinna Ülikool)
Mis muudab koostöise õppe väljaspool klassiruumi õpetajale keerukaks? – Helene Uppin (Tallinna Ülikool) VIDEO
Küsimuste küsimuse metoodika – Ülle Liiber (Tartu Ülikool) VIDEO
Inseneeriapuu tutvustus – Eva Pruusapuu (Eesti teadusagentuur) VIDEO
Töötuba- Teaduskommunikatsiooni indikaatorid (eelnevalt tutvumiseks materjal) – Arko Olesk
2019 oli suvekooli keskne teema teaduse populariseerimise kvaliteet. Päevakava saad alla laadida siit.
Ettakanded.
Õppimisest ja selle tulemuslikkusest, Liisa Puusepp ja Mihkel Kangur
Kvaliteedisüsteem noorsootöös _Anne Kivimäe
2018 oli suvekooli keskne teema inseneeria.
Ettekanded ja praktiliste oskuste omandamine.
“Õppimine mängu abil.”, Ivar Männamaa (TÜ Viljandi Kultuuriakadeemia)
“Inseneeria eriala populariseerimine kaevikust ja staabist”, Hendrik Voll (Tallinna Tehnikaülikool)
“Vesi kui tähtsaim ressurss”, Erki Lember (Tallinna Tehnikakõrgkool)
Töötoad
„Teeme gravitatsiooniauto“, Tarvo Metspalu (SPARK Makerlab)
“Meeskonnatöö ülesanne LEGO klotsidega”, Anneli Ramjalg (Tallinna Tehnikakõrgkool)
“Kust tulevad lapsed?”, Rasmus Kits (Teadushuvihariduse Liit)
“Huvi toetamine teadushuvihariduse kaudu”, Katrin Saart (Eesti Teadusagentuur)
Sissejuhatus tänapäeva tootmisesse, Eduard Ševtšenko (Tallinna Tehnikaülikool)
„Munakoorelabor“ Karin Hellat ja Siiri Velling
2017 oli suvekooli keskne teema teadushuviharidus
Huvi tekkimisest ja arenemisest – Signe Ambre
Kommunikatsioonist – Triin Männik
Etnobotaanika ettekanne (harrastusteaduse näide) – lätlased
TÜ loodusmuuseum (harrastusteaduse näide) – Veljo Runnel
Andmekorje Eestis (harrastusteaduse näide) – Veljo Runnel
Mobiilpositsioneerimine (harrastusteaduse näide) – Laura Altin
GLOBE (harrastusteaduse näide) – Laura Altin
Link leedulase materjalidele harrastusteadusest: stallcatchers.com, lisaks zooniverse.org ja scistarter.com
Elva kooli miniteadusfestivalist
Link Peep Tobrelutsu nutividinate materjalidele http://www.slideshare.net/tobreluts/nutikad-vidinad