Konkursi teine voor 2019

Õpilaste Teadusfestival 2019 toimub 16.-17 aprillil Tartus Eesti Rahva Muuseumis. Õpilaste teadustööde konkursi teine voor ja hindamine toimuvad 16.04 ning preemiate ja auhindade üleandmine 17.04.

 

Teise vooru pääsenud tööd:

PÕHIKOOL

Nimed Kool Klass Töö pealkiri Juhendajate nimed
Heikko-Hardi Reinhold

 

Antsla Gümnaasium 9. klass Metsavendlus Eestis: metsavenna punkri ehitamine Eve Kubi
Hanna Ellermaa, Melania Mägi

 

Aste Põhikool 6. klass, 5. klass Kas taimed on tõesti ohtlikud? Õpilaste ja täiskasvanute vastuste põhjal. Ülle Soom, Maie Meius
Kristo Kakkum, Artur Medri

 

Aste Põhikool, Saaremaa Ühisgümnaasium 9. klass, 8. klass Tuulegeneraatorite võimalik mõju vihmaussikooslustele Saaremaal Sikassaare poldrialal. Inge Vahter, Ülle Soom
Madis Mäesalu

 

Gustav Adolfi Gümnaasium 8. klass Liha, ssoola ja E-ainete sisaldus erinevates viinerites Helina Reino
Juhan Tuulik

 

Lümanda Põhikool 6. klass Taimekoosluste muutumine kinnikasvanud puisniidul Triin Reitalu, Sirje Lulla
Leen Burmeister, Eliise Võigemast

 

Märjamaa Gümnaasium 5. klass Juurtega lood. Tööraamatu idee perelugude kogumiseks Eve Burmeister
Olesja Langinen

 

Narva Pähklimae Gümnaasium 8. klass Saematerjali ja puidust pakendite fütosanitaarne kontroll Eestis Jelena Tsõvareva
Katrin Lindmäe, Merit Matt

 

Saaremaa Ühisgümnaasium 8. klass Uni, unenäod ja unepuudus: Saaremaa Ühisgümnaasiumi 8.–12. klasside õpilaste uneharjumused ning suhted unenägude ja unepuudusega Inge Vahter
Kennet Puiestee

 

Saaremaa Ühisgümnaasium 7. klass Vanad taluasemed: Pärandkultuuriväärtused või ökolõksud. Võimalikud ökolõksud Vilsandi rahvuspargis ja selle lähiümbruses Inge Vahter
Cathrin Benita Poopuu

 

Saaremaa Ühisgümnaasium 9. klass Puugid: bioloogia, levik saare maakonnas ning nende poolt levitatavad haigused Inge Vahter, Julia Geller
Martin Vesberg

 

Saaremaa Ühisgümnaasium 9. klass Sookure (Grus grus) Saaremaa asurkonna rändekäitumine Inge Vahter, Ivar Ojaste
Jana Katre Ojasoo

 

Tapa Gümnaasium 8. klass Värvinimed „Eesti imemuinasjuttude kuldraamatus“ ja „Metsavaimu heateos“ Aime Tops
Kirke Linda Kuuse

 

Tartu Kivilinna Kool 7. klass Rahvaluule väljendusi ja tähendus Oskar Lutsu teoses „Kevade“ Tiina Teppo
Anna-Grete Kärblane

 

Tartu Tamme Kool 9. klass Ingliskeelne luuleraamat „After Midnight“ Sigrit Jermoškin
Kadri Keiu Ilves

 

Vanalinna Hariduskolleegium 9. klass VHK 9. klassi õpilaste digiterminoloogia tundmine Krista Nõmmik
Thea Zirkel

 

Vara Põhikool 10. klass Koolilehe küljendamine Eleene Sammler
Reio Vissel

 

Võru Kreutzwaldi Kool 7. klass Raamatud minu ja mu sõprade ning perekonna elus Kaider Vardja, Avely Põder

GÜMNAASIUM

Nimed Kool Klass Töö pealkiri Juhendajate nimed
Annika Kosenkranius Gustav Adolfi Gümnaasium 12. klass Müeliini oligodendrotsüütide glükoproteiini vastaste antikehade tase hulgiskleroosi patsientide veres Helina Reino, Sirje Rüütel Boudinot
Emma Maria Metsandi Gustav Adolfi Gümnaasium 11. klass Energiajoogi mõju C57Bl/6 ja 129/SVC hiireliinide ajutegevusele Marianna Školnaja
Art Villem Adojaan Hugo Treffneri Gümnaasium 12. klass Rasvatihase Pesitsusnäitajatest Erineva Inimhäiringuga Aladel Marko Mägi
Elise Helena Armulik Hugo Treffneri Gümnaasium 12. klass Eesti elanike suhtumine täisgenoomiandmete kasutamisse kliinilises praktikas Saima Kaarna, Liis Leitsalu
Iris Gielen Hugo Treffneri Gümnaasium 12. klass Päeva pikkuse mõju Arabidopsis thaliana taimede omavahelise konkurentsi intensiivsusele Susanna Vain, Saima Kaarna
Renar Kihho Hugo Treffneri Gümnaasium 12. klass Teatriarvustuste kogumik Karin Soodla
Merette Arula, Ester Asso, Anni Leena Kolk Hugo Treffneri Gümnaasium 12. klass Näitus “Õitsev (aju)vabadus. Noorte elust ja olust 1990. aastate Eestis” Eesti Rahva Muuseumi osalussaalis Kristiina Punga, Kata Maria Metsar
Richard Luhtaru Hugo Treffneri Gümnaasium 12. klass Binaarsete amplituudhologrammide valmistamine filmikaamera abil Andreas Valdmann, Siim Oks
Henriette Liis Meeliste Hugo Treffneri Gümnaasium 12. klass Seljavalu esinemine ja ravivõimalused Eesti gümnaasiumiõpilaste näitel Hele Kiisel
Markus Meier Hugo Treffneri Gümnaasium 12. klass Hugo Treffneri Gümnaasiumi õpilaste poliitilised eelistused Toomas Jürgenstein,
Marianne Hanson Häädemeeste Keskkool 12. klass Moekollektsiooni „Haldjatants“ loomine Marika Ristmäe
Anna-Liis Torm-Kriis Kadrioru Saksa Gümnaasium 12. klass Gripivastase vaktsineerimise soostumus ja seda mõjutavad tegurid haigla personali hulgas Eliis-Beth Rosen, Aino Rõõm
Laura Saunamets Kanepi Gümnaasium 11. klass Ülo Leiva elu ja tegevus Lilian Leib, Kadri Mõttus
Jaanika Kesküla Kose Gümnaasium 12. klass Keemiaalaseid õppemänge põhikoolile Annika Kupper
Marie Põlluaed Läänemaa Ühisgümnaasium 11. klass Eritüübiliste elamute ehituslike tegurite mõju pinnaseõhu ja siseõhu radooni kontsentratsiooni seosele Haapsalu linna näitel Taavi Vaasma, Madis Kiisk
Joonas Maru Aardevälja Miina Härma Gümnaasium 12. klass Noole langemine sõltuvalt kaugusest Riina Murulaid
Leena Leetmaa Miina Härma Gümnaasium 12. klass Naise soorolli kujutamine meedias 1975. aasta Nõukogude Naise ja 2017. aasta Eesti Naise näitel Jana Kübar
Anu Peetsalu, Reti Mänd Miina Härma Gümnaasium 12. klass Peamised põlvevigastused jalgpallis Tartu Jalgpallikool Tammeka naiskonna näitel Terje Hallik
Johanna Toom Miina Härma Gümnaasium 12. klass Tsütokiinide TNF-α, IFN-γ ja IL-17a mõju inimese bronhiepiteeli rakkudele Anet Kivihall
Alina Zijazova Narva Pähklimäe Gümnaasium 11. klass Hiina mänguasjade ökoloogia või ohtlik rõõm Jelena Tsõvareva, Marleen Alttoa
Annika Jaakson Nõo Reaalgümnaasium 12. klass Juhusliku arvu generaatorite tööpõhimõtted ja testimine Kerli Rööpson
Ketlin Õunap Nõo Reaalgümnaasium 12. klass Lihatoodete mikrobioloogilise kvaliteedi hindamine Mati Roasto, Epp Vinne
Kairi Ojasoo Nõo Reaalgümnaasium 10. klass Tapa linnas kasutatavate joogiveete keemilise koostise, erinevuste ja võimaliku reostuse uurimine Päärn Paiste
Triinu Prants Nõo Reaalgümnaasium 12. klass Statistiline töö Nõo Reaalgümnaasiumi 64. lennu kooliga kohanemise kohta Sirje Sild, Pihel Hunt
Robin Sarapuu Nõo Reaalgümnaasium 12. klass Ühisrahastamine kui investeerimisviis algajale investeerijale Svetlana Keisk
Eliise Randmaa Paide Gümnaasium 12. klass Paide gümnaasiumi õpilaste sportimishuvid ja nende võrdlemine II ja III kooliastmes, vaimse ja füüsilise võimekuse vaheline seos Tiina Pihl
Maano Maasikmets Põlva Gümnaasium 12. klass Minu kodujõe keskkonnaseisund Krista Untera
Henry Niemann Pärnu Koidula Gümnaasium 11. klass Puisniitudele omased tunnused ja nende rakendamine taastamise hindamisel Elle Roosaluste, Sirje Miglai
Hans Markus Kalmer Pärnu Sütevaka Humanitaargümnaasium 12. klass Taastuvad energia allikad ja põlevkivist loobumise võimalikkus Eesti energiasektoris Erkki Tempel, Madis Talmar
Anita Tamm Pärnu Sütevaka Humanitaargümnaasium 12. klass Ajaleht Postimees veebruaris 1918, 1928 ja 1938 Kalle Viik
Liisamari Viik Pärnu Sütevaka Humanitaargümnaasium 12. klass Kostüümikunst teatris Eesti Draamateatri 1992. ja 2017. aasta „Ivanovi“ näitel Heidi Taal, Liina Unt
Liisa Loel Rapla Gümnaasium 12. klass Iluuisutamise erialaspetsiifilised spordivigastused laste ja noorte vanuseklasside näitel Allar-Raul Antson,
Liisa Tõns Rapla Gümnaasium 12. klass Kompositsiooni mõjud loodusfotodele eesti fotograafide tööde näitel Marion Laev
Susanna Maria Koort Rocca al Mare Kool 12. klass Perearst kui patsient Kairi Palusoo, Kati Naber
Tiia Sildam Rocca al Mare Kool 12. klass Eesti kajastatus saksa meedias Frankfurter Allgemeine näitel Janika Kärk
Silja Stoicescu Rocca al Mare Kool 12. klass Rocca al Mare Kooli gümnasistide teadmised Tšernobõli katastroofi, tuumaenergia ja kiirgushädaolukorra kohta Ronald Juurmaa
Tambet Tammemägi Rocca al Mare Kool 12. klass Eesti-Inglise koodivahetuse funktsioonid Eesti noormeeste vestluses arvutimängu kontekstis Parry Jahnke
Katrin Kurvits Saaremaa Ühisgümnaasium 12. klass Hormonaalne kontratseptsioon ja teadlikkus sellest Saaremaa Ühisgümnaasiumi gümnaasiumi osa tüdrukute seas Kristin Kurvits, Inge Vahter
Mariann Timakov Tallinna 21. Kool 12. klass Õppimist toetav õpikeskkond looduses Signe Hohensee, Villy Veevo
Carmen Katariina Sikk Tallinna Järveotsa Gümnaasium 12. klass Ilmastiku ja elukoha piirkonna mõju liigesehaigustele Eestis- reumatoidartriit ja juveniilne idiopaatiline artriit Maiki Lauri, Chris Pruunsild
Rain Alvar Kõllamaa Tallinna Mustamäe Gümnaasium 12. klass Tallinna Mustamäe Gümnaasiumi 10.–12. klasside õpilaste transpordieelistused kooli liikumisel, neid mõjutavad tegurid ning mõju tervisele ja keskkonnale Heli Stroom
Andrei Pankratov Tallinna Pae Gümnaasium 12. klass Libertaarlus Tallinna Pae Gümnaasiumi gümnaasiumiastme õpilaste silmade läbi Viktoria Šipilova
Laura Pitšugina, Alina Smirnova Tallinna Pae Gümnaasium 12. klass Teemaõpet toetavate õppemängude koostamine 6.klasside jaoks Natalia Presnetsova,
Helena Eglit Tallinna Prantsuse Lütseum 12. klass Noorte iseradikaliseerumine internetis Liisi Esse, Liis Reier
Hana Geara Tallinna Prantsuse Lütseum 12. klass Hõbegeeni pärandumine eesti tõugu hobuse genofondis ja avaldumine fenotüübis „Hõbemust“ Sirje Tekko, Grete Nummert
Hanna Jänes Tallinna Prantsuse Lütseum 12. klass Pühalepa kihelkonna neiu rahvarõivakomplekti taastamine Kristiina Siig
Johannes Matsulevitš Tallinna Prantsuse Lütseum 12. klass Tšillitaimede kasvatamine ning nende kasvukiiruse ja saagikuse sõltumine kasvusubstraadist Sirje Tekko
Elisa Monticelli Tallinna Prantsuse Lütseum 12. klass Tallinn Prantsuse Lütseumi sega- või mitte-eesti perekonnast pärit noorte rahvuslik identiteet ja kooli mõju sellele Aune Valk, Peeter Tammeveski
Anett Pärismaa Tallinna Prantsuse Lütseum 12. klass Seto kinnaste valmistamine Liis Reier
Karl-Ingmar Adamson Tallinna Reaalkool 12. klass Aluspõhja geoloogilise ehituse mõju Kuusalu valla põhjavee omadustele ja kasutamisele Piret Karu
Katri Liis Kaasik Tallinna Reaalkool 12. klass Alkoholiaktsiisi mõju alkohoolsete jookide müügile ja tarbimisele aastatel 2002–2016 Eesti Vabariigis Ene Saar Saar, Ülo Kaasik
Elisabeth Margarethe Kikas Tallinna Reaalkool 12. klass Magneesiumi funktsionaalne tähtsus inimorganismile ja selle tarbimine Tallinna Reaalkooli õpilaste näitel Martin Saar, Lilian Ruben
Kristofer Mäeots Tallinna Reaalkool 12. klass Meelelahutusest anesteesiani – dilämmastikoksiidi kasutamine aastatel 1770- 1870 Martin Saar
Märten Mikk Tallinna Reaalkool 11. klass 29er purjeka kiiruse sõltumine sõidunurgast Toomas Reimann
Andreas Must Tallinna Reaalkool 12. klass Üldfosfori ja nitraatlämmastiku sisalduse spektrofotomeetriline määramine Tallinna lahe rannikuvees Viia Lepane
Kadri Muuga Tallinna Reaalkool 11. klass Aminohappe lüsiini glükatsiooniprodukti crossline’i süntees ja katsed puhastamismetoodika väljatöötamiseks Risto Tanner, Martin Saar
Kaarel Paal Tallinna Reaalkool 11. klass 29er purjeka meeskonna ideaalse massi hindamine Mart Kuurme
Annemari Riisimäe Tallinna Reaalkool 12. klass Purjelaev Tormilind Madis Somelar
Anett Sandberg Tallinna Reaalkool 11. klass Kuu vaatlemine ja pildistamine läbi teleskoobi MEADE LXD75 suvisest kuuvarjutusest talviseni Mart Kuurme
Andreas Simson Tallinna Reaalkool 11. klass 5-aminobenso[c][2,6]naftüridiin-8-karboksüülhape-peptoidkonjugaadi süntees ning selle proteiinkinaasiga CK2 sidumisvõime iseloomustamine Kaido Viht, Kersti Veskimets
Laima Šusta Tallinna Reaalkool 11. klass Erineva α-aminorühma konfiguratsiooniga lüsiini sisaldavate inhibiitorite süntees ja nende toime uurimine proteiinkinaasile A Erki Enkvist, Martin Saar
Paul Mark Tammiste Tallinna Reaalkool 11. klass Transkriptsioonifaktori TCF4 rakusisese lokalisatsiooni uurimine Huntingtoni tõves Martin Saar, Alex Sirp
Kristjan Tomson Tallinna Reaalkool 11. klass Diklofenaki, sulfametoksasooli ja levofloksatsiini mõju keskkonnale ning nende adsorbeerimine aktiivsöe ja silikageeliga Martin Saar, Erki Lember
Mihkel Annus Tallinna Saksa Gümnaasium 12. klass Kirjatüübi loomine Erik Joasaare, Anton Koovit
Taavi Kalev Tallinna Saksa Gümnaasium 12. klass Keava ringstruktuuri tekkepõhjus – meteoriidikraater või maismaalise tekkega pinnavorm Siim Veski, Ivi Olev
Kadri Müürsepp Tallinna Saksa Gümnaasium 12. klass Erinevates muusikastiilides instrumentaalpalade mõju 15–18-aastaste noorte südametööle, vererõhule ja heaolutundele Ene Uibo
Karen-Gertu Toome Tallinna Ühisgümnaasium 12. klass Suure-Jaani neiu rahvarõivakomplekti valmistamine Kai Tajur, Lembe Maria Sihvre
Stefanie Kortšak Tamsalu Gümnaasium 12. klass Tamsalu kool ja selle eelkäijad Maie Nõmmik
Mattias Sokk Tartu Jaan Poska Gümnaasium 12. klass Tartu rahulepingu sõlmimise maja – ajalugu ja makett Merike Hein
Katariina Kurina Tartu Jaan Poska Gümnaasium 12. klass Tuule mõju liblikaröövikutele salu-samblikuvaksiku (Hypomecis punctinalis) näitel Mari-Liis Viljur, Lauri Mällo
Elsa Joanna Jukola Tartu Jaan Poska Gümnaasium 12. klass Talikülvi võimalused Eesti kliimas Lauri Mällo
Andres Reintam Tartu Jaan Poska Gümnaasium 12. klass Nafta töötlemistehasest eraldatud bakteri tüvede biodegradatsiooni võime uurimine Merike Jõesaar, Lauri Mällo
Märt Riso Tartu Jaan Poska Gümnaasium 12. klass Tartu Jaan Poska Gümnaasiumi 11. klassi õpilaste liikumisaktiivsus, une- ja ekraaniaeg ning nendevahelised seosed Eva-Maria Riso, Triinu Palo
Kristin Lass Tartu Tamme Gümnaasium 12. klass Naise kuvand ajakirjas Nõikogude Naine ja Eesti Naine aastatel 1977–2007 Liia Vijand
Lauri Lopp Tartu Tamme Gümnaasium 12. klass Konnade liigirikkus ja populatsioon Vända kraavile rajatud tehismärgaladel Ott Maidre, Kuno Kasak
Carmen Piirsalu Tartu Tamme Gümnaasium 12. klass LCT geeni positsioonis -13910C>T toimunud SNP esinemissagedus Tartu Tamme Gümnaasiumi 11. ja 12. loodus- ja meditsiiniklassi õpilaste hulgas ning nimetatud õpilaste teadmised hüpolaktaasia olemusest ja seosest geneetikaga Urmas Tokko
Merilin Radvilavičius Viimsi Gümnaasium 11. klass Mulla pH ja toitainete sisalduse mõju hariliku männi (Pinus sylvestris L.) okkamõõtmetele Puhatu ammendatud freesturbaväljal Katri Ots, Hille Eek
Marian Kaur Viljandi Gümnaasium 12. klass Skisofreenia: müüt ja tegelikkus kirjandus- ja filmindusteoste näitel Raili Toikka-Tamm,
Eva-Maria Riive Viljandi Gümnaasium 12. klass Filmisõnavara kasutus filmiarvustusblogides Aili Kiin
Kristen Orin, Christina Kangro Ülenurme Gümnaasium 12. klass Ülenurme Gümnaasiumi III kooliastme ja gümnaasiumi õpilaste hoiakud Eesti pagulaste suhtes Ada Tamme
Celica Krigul Tallinna 21. Kool 12. klass Inimese juuksekarva diameetri sõltuvus kasutatud juuksehooldustoodete dimetikooni sisaldusest Lilian Kippasto
Aleks Tammiksaar Tallinna Prantsuse Lütseum 12. klass Lahtise konstruktsiooniga samm-mootori projekteerimine ja ehitamine Ants Kallaste, Anne Küüsmaa

Stendiettekanne

Konkursi teine voor toimub stendiettekannete vormis, seetõttu soovitame selleks aegsasti valmistuma hakata ja lugeda ka meie poolt sellel lehel antud soovitusi.

Poster- ehk stendiettekanne on niisugune ettekande vorm, mille puhul kogu tööd puudutav informatsioon esitatakse stendina, mis võib olla kujundatud ja trükitud (professionaalne kujundus ja trükk pole primaarne, sest see on üsna kulukas; lihtsa stendiettekande saab igaüks teha ka vastavas suuruses aluspaberiga vabalt valitud kujundusstiili või -elemente kasutades).

NB! Stendi sisu koostamisel tuleb arvestada, et seda enamasti vaatavad inimesed, kes sinu uurimistööga tuttavad ei ole ja peavad tööst ülevaate saama stendiga tutvudes. Festivalil on sinu töö hindajate hulgas samuti neid, kes sinu uurimistööga varem tutvunud ei ole.

Stendiettekanne peab sisaldama järgmisi osi:

  • Sissejuhatus (lühiülevaade taustast, miks antud uuring tehti)
  • Töö eesmärgid (millistele probleemidele tööga lahendust otsitakse; hüpotees(id) või uurimisküsimus(ed), mida püütakse tõestada)
  • Meetodid (uurimismeetodi, -objekti või uuritavate iseloomustus, materjali kogumise metoodika ja kriteeriumid)
  • Tulemused (uurimuse põhitulemused, võimalusel viidetega graafikule ja/või joonisele. Tulemused on soovitatav esitada punktide kaupa, mitte pideva tekstina
  • Järeldused või kokkuvõte tööst
  • Vormistamine

Stendi vormistamine on suuresti töö autori maitseküsimus, aga stendil olevat teksti peab olema võimalik lugeda vähemalt kahe meetri kauguselt.
Pealkirja minimaalne suurus peab olema vähemalt 72–76 punkti.
Alapealkirjad peavad tavalisest sisutekstist enam silma paistma, nende suurus sõltub põhiteksti suurusest.
Põhiteksti  kirja minimaalne suurus peab olema vähemalt 36-40 punkti (loetav kahe meetri kauguselt!). Põhiteksti on soovitatav liigendada lõikudeks, oluliste tekstiosade/sõnade rõhutamiseks võib kasutada paksu kirja, kaldkirja või allajoonimist.

Festivalistendi mõõtmed

Igal osalejal on kasutada oma  stendi ülespanekuks:

  • SEINAPIND, mille üldkõrgus on 2,5 m ja laius 1 m (TÄHELEPANU POSTRI VALMISTAMISEL – SEINAPIND ON VERTIKAALNE EHK PORTREE-vaates
  • Seina ülemises osas on korraldajate poolt paigaldatud andmed töö ja autori kohta. Seinapinda materjalide ülespanekuks on 90 cm (laius) ja 120 cm (kõrgus)
  • LAUD (1,2 m pikkune ja 50 cm laiune, kahe kõrvutiasuva töö autoritele kahepeale)
  • TOOL
  • A0 FORMAADIS VALGE PABER (841 × 1189 mm), millele saab soovi korral oma stendi  materjalid kleepida. Seda saab kasutada juhul, kui stendi sisumaterjaid on välja trükitud nt A4, A3 või mõnedele väiksematele paberitele
  • vajadusel kinnitusvahendid stendi seinale kinnitamiseks
Stendiettekanne festivalil, Foto: Sven Tupits

 

 

 

 

 

 

 

Järgnevatelt linkidelt leiate veel soovitusi, kuidas oma tööd stendiettekandena paremini esitada:
Regina Paabo koostatud juhend.
Tudengiveebi soovitused: Kuidas oma tööd postrina esitleda?