Õpilaste teadusfestivalil osalevad ka sel aastal oma uurimis- ja katseprojektidega 1-6. klassi õpilased.
Projekte esitlevad lapsed mõlemal festivalipäeval – 12. ja 13. aprillil.
Osalema valitud projektid on selgunud. Palju õnne!
Valitud projektide autorid ja juhendajad peavad end festivalil osalejaks REGISTREERIMA hiljemalt 26. märtsiks lehe allosas olevate vormide kaudu: autorite registreerumine ja juhendajate registreerimine
Praktiline info festivalil projektiga osalejatele
Juhiseid postri valmistamiseks leiate lehe allosast ja ka õpilaste teadustööde riikliku riikliku konkursi kodulehelt. Algkooliõpilased sellest lähtuma ei pea, aga et seda küsimust sageli küsitakse, panime infole suunava lingi 🙂
Õpilaste teadusfestivalile valitud algkooliprojektid:
Projekti pealkiri | Autorid | Klass | Kool | Juhendaja |
3. klassi õpilase füüsiline aktiivsus | Sten Kall | 4. klass | Konguta Kool | Mariliis Kall |
Aga kuidas seda teha saab? | Oskar Karu, Germo Kreutzberg | 5. klass | Kääpa Põhikool | Aiki Jõgeva |
Astrid Lindgreni elu ja teosed | Mia Nora Pugal | 5. klass | Merivälja Kool | Rita Lumiste |
Diabeet ja sport käsikäes | Anni Fedotov | 6. klass | Merivälja Kool | Kertu Fedotov, kaasjuhendaja Piret Noor |
Füüsika – kas tõesti keeruline? | Merili Oks, Anette Kudu, Kaile Ülper | 5. klass | Rannu Kool | Merle-Kairit Toom |
Heategevusest annetuste näitel | Marta Luhaäär | 6. klass | Merivälja Kool | Kadri Luhaäär, kaasjuhendaja Piret Noor |
Katsed õhu ja veega | Mairo- Johannes Toom | 4. klass | Konguta Kool | Merle-Kairit Toom |
Kompimismeele uurimine | Mirell Hunt, Adeele Kams | 1. klass | Elva Gümnaasium | Külli Korol |
Koolilapse tervislik vahepala | Emili Külaots | 4. klass | Konguta Kool | Astrid Külaots |
Kuidas töötab kompass | Aksel Ivanov | 2. klass | Tallinna Mustamäe Gümnaasium | Marjaana Ivanov |
Lindude toidumaja meisterdamine ja talvine linnuvaatlus | Hannes Vaabel | 4. klass | Merivälja Kool | Anita Kalmus |
Ma mahun läbi postkaardi | Merili Tasso, Greteliis Piirisild | 1. klass | Parksepa Keskkool | Ene Kärg |
Maagiline jõulupuu | Taavi Deket, Taimo Teer | 4. klass | Tamsalu Gümnaasium | Maris Uudeküll |
Munateadus | Kädili Mälton, Kirke Kinsigo, Anette Piilman, Stenar Lääne | 3. klass | Rannu Kool | Merle-Kairit Toom |
Must auk | Simmo Vernik | 4. klass | Otepää Gümnaasium | Tiie Jaaniste |
Oma silm on kuningas | Vladimir Śarõi, Tõiv Uibo, Mihkel-Tibor Varga, Jan Erikson | 4. klass | Rannu Kool | Kaia Kallaste |
Rüütlid | Fred Harris Allas | 5. klass | Merivälja Kool | Rita Lumiste |
Sukeldumine | Lorelai Isabel Laurson | 5. klass | Merivälja Kool | Rita Lumiste |
Tiigri elu loomaaias | Laura Liis Heno | 6. klass | Merivälja Kool | Aave Lill, kaasjuhendaja Piret Noor |
Tindikust tindiks | Dave-Thomas Thomson | 1. klass | Elva Gümnaasium | Külli Korol |
Vanad asjad minu kodus | Ronja Vindi | 4. klass | Otepää Gümnaasium | Tiie Jaaniste |
Värvide maagia. Kaunid katsed | Marta-Miia Müürsepp, Anne Sui Saadjärv | 3. klass | Konguta Kool | Kristiina Lõhmus |
Ökofarm | Erik Piirsalu, Kaur Valdok, Robin Jänes | 3. klass | Tamsalu Gümnaasium | Maris Uudeküll |
** *** *** *** **
Miks osaleda teadusfestivalil?
Õpilaste teadusfestivalil oma uurimis- või katseprojekti avalikkusele tutvustamine annab algkooliõpilastele hea kogemuse ja võimaldab saada oma tööle ka külastajatelt tagasisidet. Lisaks ammutada positiivset inspiratsiooni festivalil osalevatelt parimatest õpilaste teadustööde konkursi uurimistöödest ja vestlusest nende autoritega.
Kuidas festivalil oma projekti või katset esitleda?
NB! See on juhend uurimistöödega osalejatele – algkooliõpilased saavad siit lisateadmisi ja nii põhjalikku stendi nad tegema ei pea. Stendiseina mõõdud ja kasutatav lauapind on algkooliõpilastele ja vanematel osalejatel sarnane.
I Üks võimalus on poster- ehk stendiettekanne, mis on niisugune ettekande vorm, mille puhul kogu tööd puudutav informatsioon esitatakse stendina. Stend võib olla vabalt ise tehtud, st joonistatud ja kirjutatud / või osa tekstist prinditud.
NB! Stendi sisu koostamisel tuleb arvestada, et seda enamasti vaatavad inimesed, kes sinu projekti või katsega tuttavad ei ole ja peavad tööst ülevaate saama stendiga tutvudes.
Stendi vormistamine on suuresti töö autori maitseküsimus, aga stendil olevat teksti peab olema võimalik lugeda vähemalt kahe meetri kauguselt. Pealkirjad ja alapealkirjad peaksid sisustekstist kindlasti suuremad olema.
Näiteks õpilaste teadustööde konkursi stendi soovituslik vormistus on niisugune. Algkooliõpilased nii põhjalikku stendi tegema ei pea, kirjeldus on siia lisatud taustainfo mõttes.
Stendiettekanne peab sisaldama järgmisi osi:
– Sissejuhatus (lühiülevaade taustast, miks antud uuring tehti)
– Töö eesmärgid (millistele probleemidele tööga lahendust otsitakse; hüpotees(id) või uurimisküsimus(ed), mida püütakse tõestada)
– Meetodid (uurimismeetodi, -objekti või uuritavate iseloomustus, materjali kogumise metoodika ja kriteeriumid)
– Tulemused (uurimuse põhitulemused, võimalusel viidetega graafikule ja/või joonisele. Tulemused on soovitatav esitada punktide kaupa, mitte pideva tekstina
– Järeldused või kokkuvõte tööst
Igal osalejal, ka algkoolilapsel on kasutada oma stendi ülespanekuks:
- Seinapind, mille üldkõrgus on 2,5 m ja laius 1 m (Tähelepanu postri valmistamisel – seinapind on vertikaalne e püstine, portree-vaates!). Seina ülemisesse ossa paigaldavad korraldajad andmed töö ja autori kohta (vt allolevat fotot). Seinapinda materjalide ülespanekuks on 90 cm (laius) ja 120 cm (kõrgus), see on A0 paberi mõõt.
- Laud (1,2 m pikkune ja 50 cm laiune, kahe kõrvutiasuva töö autoritele kahepeale)
- Tool igale autorile
- Soovi korral A0 formaadis valge paber (84,1 × 118,9 cm), millele saab soovi korral oma stendi materjalid kleepida. Seda saab kasutada juhul, kui stendi sisumaterjaid on joonistatud või välja trükitud nt A4, A3 või mõnedele väiksematele paberitele ja tahetakse nad kohapeal mingile alusele kokku liimida.
- vajadusel kinnitusvahendid stendi seinale ja/või aluspaberile kinnitamiseks. Aga võib ka oma liimi kaasa võtta.

Fotol 2017. a festivali algkoolistendid
II Teine võimalus on stendile lisaks näidata külastajatele ka projekti tegemise käigus tehtud katseid või eksperimente ja tulemusi. Sead muidugi juhul, kui neid oli ja kui neid saab näidata. Kui projekti tegemise käigus on koostatud projekti- või vaatluspäevik, siis võiks selle ka kaasa võtta.
III kolmas võimalus võib olla vabalt ka midagi muud, mille laps ise välja mõtleb!
Kui algkooliprojektide osalemise kohta küsimusi tekib, siis võtke kindlasti ühendust e-posti aadressil margit.lehis@etag.ee
Algkooliprojektide autorite registreerimine
Palun registreerige iga autor eraldi, st täitke vorm iga kord uuesti.
Algkooliprojekti juhendaja registreerimine
** *** *** *** **
Esimese aasta festivali ajal salvestasime mõned intervjuud, kus saab näha, mis katseid osalejad tegid ja/või mida uurisid:
Praktiline info festivalil projektiga osalejatele
- Festivalile kohaletuleku korraldab iga osaleja ise. Väljastpoolt Tartut ja Tartu lähiümbrust tulijatele kompenseerime transpordikulud vastava avalduse ja originaal-kuludokumentide alusel. Avalduse vormi saab festivali ajal.
Kui tulete ühistranspordiga, siis Tartu piires saab kasutada linnaliinibussi nr 27 või festivali eribussi, mis liigub Tartu kesklinna, raudteejaama ja ERMi vahel. Ajagraafiku paneme kodulehele aprilli algul. - Stende saab hakata üles panema 12. aprillil alates kella 8st. Üleval peab stend olema kell 9.45, siis algab saalis ametlik avamine ja seejärel kell 10.00 avatakse uksed külastajatele.
- Registreeritud osalejate toitlustamine on korraldatud – suletud toitlustusalal saavad kõik projektide autorid ja registreeritud juhendajad mõlemal päeval lõunaks lõunasööki ja kogu päeva jooksul vett, teed/kohvi ning midagi näksimiseks.
- 12. aprilli õhtul kell 18.30 algavale õhtusöö-vastuvõtule on samuti oodatud kõik registreeritud osalejad. Vastavast soovist tuleb registreerumisvormis teada anda.
- Registreeritud osalejatele, kes on väljastpoolt Tartut ja lähiümbrust, pakume majutust 12/13. apriilil Tartu hotellis. Öömajasoovi peab kirja panema registreerumisvormis.